מאמר בנושא הסימון בחזית האריזה בישראל

תקציר:
 

בישראל, כמו במדינות נוספות בעולם, נעשים מאמצים לשפר את סביבת המזון במטרה להפחית את התחלואה הקשורה לתזונה. סימון מזון בחזית האריזה יכול לעזור לצרכנים לעשות בחירות מושכלות ובריאות בזמן הקנייה.
משרד הבריאות הישראלי קבע מערכת ייחודית לסימון מזון בחזית האריזה: סימון אדום, שלילי, המתייחס לכמות הנתרן, הסוכר והשומן הרווי ב- 100 גרם מוצר, וסימון ירוק, חיובי, המתייחס לערך התזונתי הכללי של המזון.
המאמר מתאר את עבודת הוועדה המדעית, שמונתה על ידי משרד הבריאות, לקביעת הקריטריונים של הסימון הירוק. הקריטריונים מתבססים על עקרונות התזונה הים תיכונית, עם התאמה להרגלי התזונה הישראליים, תוך התמקדות ביתרונות הבריאותיים של המזון כמכלול והתייחסות למידת העיבוד שלו. מוצרי המזון הזכאים לסימון ירוק הם מזונות בצורתם הגולמית או בתוספת תבלינים או עשבי תיבול, או מזונות שעברו עיבוד מינימלי ללא תוספי מזון.

כותבים של המאמר: ד"ר מיכל גילאון-קרן, ד"ר ורד קאופמן שריקי, רבקה גולדשמיט, כרמית ספרא, פרופ' איריס שי, גילה פיימן, פרופ' אליוט בארי, פרופ' אמיר תירוש, ד"ר דרור דיקר, פרופ' אורן פרוי, אלי גורדון, ענת כאביה בן-יוסף, לזלי ניצן, חוה אלטמן, ד"ר מורן בלייכפלד-מגנזי ופרופ' רונית אנדוולט.

לקריאת המאמר המלא - לחצו כאן