UP TO DIET - גיליון מספר 7 - יוני 2019

- 10 - לב החינוך אורח חיים בריא - RD MEd רונית ויסברג, דיאטנית בעידן השפע בו אנו חיים גוברת ההכרה בצורך לקדם את בריאותם של ילדי ישראל כדי למנוע תחלואה ולשפר את איכות החיים של כלל האוכלוסייה ושל הילדים בפרט. הגדיר משרד החינוך את נושא אורח החיים 2012 ביוני הבריא כיעד משרדי ארוך טווח. כפועל יוצא מכך, מוביל אגף הפיקוח על הבריאות שינוי מקיף לקידום בריאות התלמידים במערכת החינוך בגילים השונים, ובהתאמה לכל המגזרים והזרמים. תחום הבריאות אינו מוגדר כשיעור בסל המקצועות של מערכת החינוך, אך כן מושם דגש על הקניית הרגלים והתנהגויות והתנהלות יום יומית בריאה ונבונה, תוך מתן דוגמה אישית של ההורים וצוות המוסד החינוכי. האחריות על בריאות הילדים נחלקת בין הבית והמשפחה לבין המוסד החינוכי. במערכת החינוך מקדמים את נושא הבריאות באופן מערכתי, הן בשגרה היום יומית והן באירועים חריגים. בריאות, כפי שהוגדר ), מתייחסת WHO 1986( ע"י ארגון הבריאות העולמי לרווחה הגופנית, הנפשית, החברתית והסביבתית של הילדים, ופועלת להכלת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים או הסובלים ממחלות כרוניות, המשפיעות על מיצוי יכולותיהם הלימודיות והחברתיות. הוא לעצב את דמותו של הבוגר, חזון משרד הבריאות שאורח חיים בריא מהווה את מהות שיגרת חייו בהווה ובעתיד, תוך הקניית ידע, כלים ומיומנויות ולקיחת אחריות בזיקה לקהילה וכערך תרבותי. כן פועל המשרד לטיפוח המוסד החינוכי כמסגרת מקדמת בריאות, תוך הטמעת המודעות לבריאות ותוך הטמעת התנהגות התורמת לבריאות גופנית, רגשית וסביבתית כחלק בלתי נפרד מהקהילה, מצרכיה וממאפייניה. גורמים שונים משפיעים על בריאות התלמידים, ועימם נמנים אורח חיים, אפיונים משפחתיים, הסביבה הפיזית והחברתית במוסד החינוכי ובקהילה, המצב החברתי- כלכלי ורמת שירותי הבריאות. הקצאת המשאבים מותאמת למצבי בריאות שונים, תוך תמיכה מקצועית רציפה של מערכת החינוך בצוותים החינוכיים במוסדות החינוכיים בכל שכבות הגיל – גני הילדים, בתי הספר, מכללות ומוסדות אקדמיים אחרים. בע ידן השפע ב ו אנ ו ח י ים ג ו ברת ההכרה בצו רך לקדם את בר יאו תם של י לדי י שראל כדי ל מ נ ו ע תח ל ואה ו לשפר את איכו ת הח י ים של כל ל האוכל ו ס י יה ו של הי לדים בפרט.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQ4MTM=